ODBIERZ PREZENT

Pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się co zrobić żeby mieć więcej energii, wypijałeś kawy jedna po drugiej czy energetyki po to tylko, ab...

Jak zwiększyć swój poziom energii? Poznaj 7 sposobów (część I)

Dodane przez | 20:26 2016/11/12
Pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się co zrobić żeby mieć więcej energii, wypijałeś kawy jedna po drugiej czy energetyki po to tylko, aby wykrzesać z siebie więcej sił.

Zachęcam Cię w dzisiejszym wpisie do tego byś poznał naturalne sposoby, które sprawią, że znacznie spadnie Twoje zmęczenie, znużenie i senność a wzrośnie chęć do działania.

Poniżej przedstawiam pierwsze trzy z siedmiu czynników zwiększających poziom energii. Wypróbuj, które z nich będą służyły i Tobie a następnie wprowadź je do swojego dziennego harmonogramu.

WYKONUJ ĆWICZENIA FIZYCZNE

Wszyscy doskonale wiedzą jak korzystnie aktywność fizyczna wpływa na zdrowie; koncentrację, efektywność, pewność siebie i samopoczucie. Jednak wciąż wynajdujemy tysiące powodów, by dzisiaj nic w tym kierunku nie robić; a to za mało czasu, a to brak sił.

Ja również jeszcze rok temu unikałam wszelkich ćwiczeń, a jedynym wysiłkiem było podbiegnięcie do autobusu. Jednak od kilku miesięcy ćwiczę regularnie i zauważam ogromną różnicę. Dlatego jeśli naprawdę chcesz zwiększyć poziom swojej energii, być bardziej wydajny, i skoncentrowany na celu, chcesz być wreszcie wytrwały i nie odpuszczać przy pierwszym kryzysie, zacznij stosować poniższe wskazówki:

fot. Jason Patel, flickr.com, licencja CC
  • Zaraz po przebudzeniu nałóż dres i przez 10 - 15 minut wykonuj ćwiczenia rozciągające (delikatna rozgrzewka) a następnie 
  • wyjdź na 30 minutowy szybki spacer lub pobiegać (da ci to dużo energii na cały dzień);  
  • 3 razy w tygodniu przez 1 godzinę intensywnie ćwicz – siłownia, tańce, basen, aerobik; 
    Twój organizm wydziela wówczas endorfiny (hormony szczęścia, redukcja stresu), dopaminę (hormon motywacji) oraz serotoninę (poprawia humor i dodaje energii)
  • Po południu szybki 20 minutowy spacer; 
    (doda Ci energii po pracy i pozwoli zająć domowymi obowiązkami)
  • Głęboko oddychaj – bierz 4 głębokie i szybkie oddechy przez nos, wypuszczaj szybko powietrze ustami. 5 oddech niech będzie głębszy i pełniejszy ze spokojnym wydechem. Następnie oddychaj normalnie i powtórz ćwiczenie. 
    Pozwoli Ci to dotlenić mózg.

ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ

Każdy z nas doskonale wie, że jedzenie jest paliwem dla naszego organizmu, „jesteś tym co jesz”. Niejednokrotnie jednak lepiej dbamy o karmienie naszych zwierząt niż siebie.
Poznaj kilka zasad, które sprawią, że znacząco polepszy się Twoje samopoczucie i koncentracja a zmniejszy zmęczenie i znużenie: 

fot. Stewart Butterfield, flickr.com, licencja CC
  • Zrezygnuj z cukru (słodycze) i ogranicz ilość soli (jej ilość nie powinna przekraczać dziennie 5 g);
  • Pij wodę mineralną – kilka łyków co pół godziny;
    (kobiety: około 2-2,5 litrów dziennie wody,  zaś mężczyźni: około 3 litrów)  
  • Wyznacz stałe pory na posiłki, nie podjadaj między posiłkami;
    (jedz mniej a częściej, postanów, że będziesz jadł około 5 razy w ciągu dnia, co 2-3 godz.)
  • Nie wychodź z domu bez śniadania;
    (jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, zwiększa siłę do działania, koncentrację. Po nocy zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze jest najwyższe)
  • Jedz warzywa (zwłaszcza ciemnozielone) i owoce;
    (jedz w ciągu dnia warzywa -  70% i owoce - 30% do godziny 15)
  • jedz orzechy;
  • dostarczaj witamin, w tym witaminę D;

ODPOCZYNEK

Co robić żeby w wolnym czasie naprawdę odpocząć?
W jaki sposób zregenerować siły, nabrać dystansu, energii do działania i z zapałem ruszyć do pracy?
Wiele osób czeka na weekend, wakacje, święta, ale kiedy już nadejdą nie potrafią ich wykorzystać do tego, by naprawdę odpocząć.

Wciąż są zabiegani, pochłonięci codziennymi obowiązkami lub zmartwieniami, planami na przyszłość. Mało kto potrafi naprawdę w pełni się zrelaksować. Jednak jeśli zależy Ci na tym, by weekend i wakacje nie było tylko szybko mijającą chwilą, jeśli chcesz umieć zregenerować się w ciągu dnia zachęcam Cię do zastosowania poniższy rad:

fot. Giuseppe Milo, flickr.com, licencja CC
  • rób w ciągu dnia co 90 minut przerwy w pracy;
    (przerwa taka powinna trwać około 10-20 minut, zwłaszcza jeśli Twoja praca jest siedząca, spójrz przez okno w dal, zrób kilka skłonów, przejdź się, pokoloruj kredkami, pożongluj piłeczkami)
  • odzyskaj wolne weekendy;
    (a przynajmniej jeden dzień w tygodniu poświęć na całkowity odpoczynek, nie sprawdzaj poczty, Facebooka, nie włączaj telewizora, nie odbieraj służbowych telefonów. Wycisz się. Nie zajmuj się niczym, co wiąże się z Twoją pracą. Nie martw się.)
  • z wyprzedzeniem planuj swoje wakacje;
    (ważne jest byś przynajmniej kilka razy w roku zmieniał swoje otoczenie, doświadczał czegoś nowego i nie myślał o niczym innym jak tylko o tym, by dobrze się bawić i miło spędzić ten czas. Taki odpoczynek jest niezbędny do tego, byś mógł zregenerować swoje siły i nabrać ochoty na działanie po powrocie. Poza tym jeśli wpiszesz w kalendarzu swoje wyjazdy już na samą myśl o nich z pewnością się uśmiechniesz.)
  • każdego dnia czytaj, słuchaj lub oglądaj to, co Cię wzmacnia;
    (każdy z nas ma swoje ulubione lektury i filmy. Zadbaj o to, byś każdego dnia choć na kilka minut mógł sięgnąć po coś inspirującego, co pozwoli Ci się wyciszyć i pochłonie Twoje myśli)
  • miej swoje odprężające rytuały;
  • (zapachowe świece, masaż relaksacyjny, muzyka np. klasyczna czy relaksująca, kąpiel, medytacja) 

Poznałeś już 3 sposoby, które zdecydowanie podnoszą Twój poziom energii. Pomyśl, które z nich już stosujesz i jakie przynoszą efekty. Podziel się ze mną w komentarzu, które ze sposobów będziesz chciał wypróbować. (Zobacz także: Część II - Jak zwiększyć swój poziom energii?)





dzięki któremu będziesz mógł/a jeszcze efektywniej realizować swoje cele :) oraz


"Z czego warto zrezygnować, by sobie życia nie zmarnować?" 



A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak wzmocnić swoją pewność siebie i budować wartościowe relacje dołącz do grupy na Facebooku: www.facebook.com

0 komentarze: