ODBIERZ PREZENT

Dziś przedstawię Ci kolejne sposoby, które pozwolą Ci zwiększyć swoją codzienną energię, która jest Ci niezbędna do tego byś mógł w pełni r...

Jak zwiększyć swój poziom energii? Poznaj 7 sposobów (część II)

Dodane przez | 22:02 2016/11/15
Dziś przedstawię Ci kolejne sposoby, które pozwolą Ci zwiększyć swoją codzienną energię, która jest Ci niezbędna do tego byś mógł w pełni realizować swój potencjał, jak również do tego żebyś miał siłę na to, co dla Ciebie jest ważne. Poznaj zatem kolejne 4 sposoby:

SEN

Niektórzy twierdzą, że czas poświęcony na sen jest czasem straconym. Ale badania wskazują, że już 24-godzinne nieprzerwane czuwanie doprowadza do zakłóceń funkcjonowania procesów psychicznych, zaś po 48 takich godzinach może dojść nawet do halucynacji. Nieodpowiednia ilość snu wpływa na obniżenie naszego nastroju, zaburzenia metabolizmu jak również powoduje uczucie zmęczenia. Podczas snu następuje regeneracja organizmu, wyciszenie, oderwanie od codziennych trosk. Zatem warto zadbać zarówno o ilość, jak i jakość naszego snu. Co zatem warto robić?

fot. Colton Witt, flickr.com, licencja CC
  • Wstawaj stale o tej samej porze, nawet w weekend;
  • Jak się rano obudzisz to automatycznie wstawaj, nie leż w łóżku, nie przekręcaj się tylko od razu wstawaj;
  • Wstawaj o takiej porze byś mógł się ze wszystkim spokojnie rano wyrobić;
    (ustal ile czasu zajmuje Ci śniadanie i szykowanie się do wyjścia i wstawaj o takiej porze byś mógł się bez zbędnego pośpiechu wyrobić)
  • Śpij 6 – 7,5 godz.;
    (jeden cykl snu trwa 90 minut. Istotne jest jednak byś planował sen tak, by jego  długość była wielokrotnością 90 minut, dodaj do tego również czas, który jest Ci potrzebny do tego, by zasnąć. Warto jednak pamiętać, że u różnych ludzi długość cyklu może się trochę różnić. Zatem jeśli 6 czy 7,5 godz. w Twoim przypadku nie sprawią, że obudzisz się rześki i wypoczęty, wypróbuj inne opcje.)
  • Miej swoje rytuały przed zaśnięciem;
    (kąpiel, kubek z melisą, relaksacyjna muzyka, świece zapachowe)
  • Godzinę przed snem nie patrz już w tablet, laptop, zacznij się wyciszać;
  • Zadbaj  o to żeby pomieszczenie było przewietrzone, ciche i ciemne;
  • Pierz pościel, piżamę i ręczniki;
    (pościel - maksymalnie co 2 tyg., piżamę i ręczniki – co tydzień)
  • Rób sobie w ciągu dnia 10 -15 minutowe drzemki;
  • Zanim pójdziesz spać zaplanuj kolejny dzień;
    (byś gdy już się położysz nie musiał o tym rozmyślać)
  • Ostatni posiłek zjedz 2-3 godz. przed snem.

PORZUĆ TO, CO CI NIE SŁUŻY

Jesteśmy średnią 5 osób, z którymi stale przebywamy. Dlatego zastanów się teraz kim się na co dzień otaczasz. Czy są to osoby życzliwe, pomocne, wspierające Cię czy też takie, które stale narzekają, nic im nie pasuje i torpedują każdy Twój pomysł. Poniżej kilka rad, co zrobić, żeby Twoje otoczenie dodawało Ci energii i sił do działania:

fot. Moyan Brenn, flickr.com, licencja CC
  • Unikaj osób, które pogarszają Twoje samopoczucie; 
    (z pewnością poznałeś już takie osoby, przy których zaczyna boleć Cię głowa, czujesz się osłabiony i zmęczony oraz takie przy których czujesz się wspaniale, śmiejesz i możesz być sobą. Ogranicz a najlepiej całkowicie unikaj spotkań z osobami, które zabierają Ci energię, nie odbieraj od nich telefonów i dziel się z nimi opowieściami związanymi z Twoim życiem.)
  • Zaznacz w swoim telefonie i ogranicz do minimum rozmowy z osobami, które stale czegoś od Ciebie chcą nie dając nic w zamian;  
  • Wyrzuć lub oddaj rzeczy, które przestały dawać Ci radość; 
    (książki, których nie jesteś w stanie przeczytać, zdjęcia osób, które cię zraniły, przedmioty, które niosą niemiłe wspomnienia)
  • Oczyść swoją przestrzeń; 
    (zadbaj o to, by każdego dnia wszystkie rzeczy w Twoim domu wracały na swoje miejsce, gdyż szukanie ich z pewnością pochłania dużo energii. Zaś raz na 3 miesiące zrób generalne porządki: wyrzuć zaległą korespondencję, gazety, przejrzyj szafę ze swoimi ubraniami.)
  • Ogranicz pochłaniacze czasu.
    (bezmyślne oglądanie telewizji, nadmierne siedzenie w Internecie, plotkowanie)

DBAJ O SIEBIE I PIELĘGNIJ SWOJE WARTOŚCI

Jeśli chcesz dobrze się czuć we własnej skórze zadbaj o nią. Idź do fryzjera, kosmetyczki, kup ubrania, w których będziesz wspaniale się czuła. Wprowadź drobne zmiany, które dodadzą Ci pewności siebie. Dbaj o swoje włosy, paznokcie, odpowiednie nawilżenie. Jeśli Ty o siebie nie zadbasz to nie licz, że zrobi to ktoś inny. Ważne jest także być każdego dnia docenił siebie i pochwalił za każdy drobny sukces, za to, co dziś dokonałeś. Dbaj o swój rozwój osobisty, stale poszerzaj swoją wiedzę i umiejętności. Zobacz poniżej co jeszcze warto robić:

fot. flickr.com, licencja CC
  • Uśmiechaj się i pomagaj innym;
    (to sprawia, że czujesz się potrzebny, pomocny i szczęśliwy)
  • Pielęgnuj w sobie pozytywne myśli; 
    (naucz się 5 afirmacji i stale je powtarzaj)
  • Bądź wdzięczny za to, co masz;
    (każdego dnia wymień rano 10 rzeczy, za które jesteś wdzięczny, zauważ i doceń to, co masz)
  • Planuj przyjemności;
    (na początku każdego tygodnia pomyśl co takiego dla siebie zrobisz, co sprawi Ci przyjemność. Może to być spotkanie ze znajomymi, wyjście na kręgle)
  • Chodź na szkolenia, słuchaj motywacyjnych nagrań, czytaj wzmacniające książki;
    (czasami każdy z nas potrzebuje usłyszeć, że da radę, że może osiągnąć wiele)
  • Stwórz swoje dzienne rytuały, które sprawiają Ci radość;
    (jeden rano, jeden w południe i jeden wieczorem)
  • Śmiej się, oglądaj komedie, kabarety, spotykaj z przyjaciółmi; 
  • Znajdź minimum 30 minut w ciągu dnia tylko dla siebie;
    (wycisz się, wsłuchaj w swoje myśli, delektuj się chwilą ciszy)
  • Idź czasami sam do kawiarni, restauracji, kina, doświadczaj i obserwuj otaczającą Cię rzeczywistość;
    (doceń piękno chwili, zapach kawy, smak ciasta)
  • Dbaj o to, by regularnie się badać;
  • Żyj zgodnie ze swoimi wartościami, kieruj się nimi przy podejmowaniu decyzji;
    (żyj w zgodzie ze swoim sumieniem, znajduj czas na to, co dla Ciebie ważne)
  • Często używaj słów „dziękuję, przepraszam, proszę” – mają ogromną moc.

POZWÓL ODEJŚĆ PRZESZŁOŚCI

Stałe rozpamiętywanie, rozgrzebywanie ran i powracanie myślami do chwil, które minęły a sprawiają nam ból zabiera bardzo dużo energii. Każdy z nas z pewnością ma na swoim koncie przykre i bolesne doświadczenia. Sytuacje, które wolałby żeby nigdy się nie wydarzyły. Ale stało się. I nikt, i nic już tego nie zmieni. Nawet jeśli resztę życia spędzisz w rozpaczy nie pomoże Ci ona zmienić przeszłości. Dlatego im szybciej zaakceptujesz to, co się wydarzyło, im szybciej się z tym pogodzisz, tym szybciej powrócisz do życia. Wiem, że są takie wydarzenia, o których nigdy nie da się zapomnieć, które odcisnęły na naszym życiu ogromne piętno, dlatego jeśli czujesz, że Twoja przeszłość wciąż Cię ogranicza i ma hamujący wpływ na Ciebie, jeśli wciąż nie potrafisz się z nią pogodzić - poszukaj specjalisty, który pomoże Ci przez to przejść. Nie wstydź się poprosić o pomoc, jeśli czujesz, że sam sobie nie radzisz. 

fot. Salvatore Vastano, flickr.com, licencja CC
  • Zaakceptuj, że dane wydarzenie było Twoim udziałem, nie zaprzeczaj;
  • Na bieżąco załatwiaj wszelkie nieporozumienia, nie noś w sobie urazy;
    (mów innym co Ci nie odpowiada, nie każ im się domyślać i nie pozwól, by rosły w Tobie negatywne uczucia, pytaj gdy czegoś nie wiesz, nie dopowiadaj sobie)
  • Ucz się na błędach - jeśli coś Ci nie wyszło zadaj sobie 3 pytania:
    • Co tak naprawdę się stało? 
    • Jak mogę to naprawić? I zrób to.
    • Czego mnie ta sytuacja nauczyła, jakie wyciągam z tego 3 wnioski na przyszłość? Zapisz je.
      (Pamiętaj, że masz wybór - możesz się załamać, rozpamiętywać przez kolejne dni wszelkie negatywne sytuacje albo naprawić to, co się da, wyciągnąć wnioski na przyszłość i nie rozpamiętywać wszystkiego wciąż od nowa.)
  • Skupiaj się na teraźniejszości i myśl o przyszłości.
    (zatrzymaj się na chwilę i popatrz na to, co Cię otacza, na mijające Cię osoby, budynki, obserwuj jakbyś był turystą. Myśl o tym, co jeszcze jest przed Tobą, co masz do zrobienia, do zaoferowania światu i innym ludziom. Pomyśl jak możesz najlepiej wykorzystać dany Ci czas.)

Podziel się ze mną w komentarzu, który ze sposobów najbardziej Ci się spodobał :)


Odbierz prezent bezpłatny e-book

"Z czego warto zrezygnować, by sobie życia
nie zmarnować?


I dokonaj zmian, dzięki którym nareszcie zaczniesz, czerpać radość, realizować swój potencjał i żyć w zgodzie z sobą!


A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak wzmocnić swoją pewność siebie i budować wartościowe relacje dołącz do grupy na Facebooku: www.facebook.com

0 komentarze: