ODBIERZ PREZENT

Jednym ze sposobów, który zdecydowanie ułatwia życie jest, jeśli tylko jest systematycznie stosowany to - zadbanie o swoją przestrzeń. Zas...

5 kroków, by uporządkować swoją przestrzeń i zwiększyć produktywność

Dodane przez | 13:41 2016/12/03
Jednym ze sposobów, który zdecydowanie ułatwia życie jest, jeśli tylko jest systematycznie stosowany to - zadbanie o swoją przestrzeń. Zastanów się ile czasu tracisz na zbędne poszukiwania potrzebnych rzeczy? Jak spada Twoja wydajność, gdy stale starasz się pamiętać o ważnych wydarzeniach, godzinach spotkań czy liście zakupów? Dziś przedstawię Ci kilka wskazówek, które poprzez odzyskanie panowania nad swoim otoczeniem pomogą Ci zwiększyć kontrolę nad swoim życiem:

5 kroków by uporządkować swoją przestrzeń i zwiększyć produktywność

  1. Znajdź miejsce dla swoich rzeczy 

Jeśli chcesz zwiększyć swoją efektywność, koniecznie zadbaj o czystą przestań wokół siebie – zarówno we własnym domu, jak i na stanowisku pracy. Dla każdej rzeczy w swoim domu znajdź odpowiednie miejsce. Przejrzyj szafę z ubraniami i wyrzuć lub oddaj te, których od dawna na sobie nie miałaś – przestań czekać aż znów staną się modne, aż Twoja figura się do nich dopasuje czy aż w końcu się do nich przekonasz. Może kiedyś były dla Ciebie odpowiednie, może kupiłaś je w amoku wyprzedaży, ale jeśli noszenie ich nie daje Ci radości odzyskaj wolną przestrzeń i z biegiem czasu zapełnij ją tym, co naprawdę Ci się spodoba. Regularnie sprzątaj wszystko to, co znajduje się w zasięgu Twojego wzroku a nie jest na swoim miejscu. Przejrzyj książki na półkach i inne poustawiane drobiazgi. Być może znajdziesz takie, których nie chcesz już mieć, ale z przyzwyczajenia czy braku chęci do sprzątania wciąż gdzieś stoją. Pozwoli Ci to w znacznym stopniu odzyskać kontrolę nad swoim działaniem, ale przede wszystkim także nad swoim życiem. Przestaniesz marnować czas na zastanawianie się gdzie coś położyłeś, czy przypadkiem tego nie wyrzuciłeś. Robiąc miejsce na poszczególne rzeczy a następnie odkładając je tam będziesz mógł od razu po nie sięgnąć, nie tracąc czasu i energii na zbędne poszukiwania.

  1. Przestań usprawiedliwiać swoje bałaganiarstwo

Są osoby, które twierdzą, że jak posprzątają to nie mogą nic znaleźć, że lubią mieć wszystko na wierzchu. I tak stale dokładając nowych rzeczy - sprawiają tylko, że rośnie sterta papierów, nieprzeczytanych gazet, ubrań czy innych niezbędnych przedmiotów, które czekają na swoją kolej. Przestań wmawiać sobie, że panujesz nad całym tym chaosem i nie trać już swojej energii na jakiekolwiek poszukiwania. Żeby skutecznie walczyć ze swoim bałaganiarstwem nie czekaj na Święta czy weekendy tylko sprzątaj codziennie przez 15 minut. To, co tylko możesz sprzątaj od razu. Zjadłeś – pozmywaj zanim naczynia zaczną wychodzić ze zlewu lub zabraknie czystych, jeżeli z czegoś korzystałeś to gdy tylko przestanie być Ci potrzebne - odnieść z powrotem na swoje miejsce. Nie będziesz musiał wtedy robić generalnych wielkich i jakże męczących porządków. Spróbuj żyć przez miesiąc w czystej i uporządkowanej przestrzeni a zobaczysz jak wzrośnie Twoje samopoczucie, zwiększy poziom energii i chęci do działania. Nie na wszystko co Ci się przytrafia masz wpływ, ale to jak wygląda Twoja przestań zależy już tylko od Ciebie i mieszkających z Tobą osób dlatego zadbaj o to by żyć w przestrzeni, która będzie dawała Ci siłę i radość. Przejmując kontrolę nad swoim domem odzyskasz także kontrolę nad swoim życiem.

5 kroków by uporządkować swoją przestrzeń i zwiększyć produktywność

  1. Wyrzucaj to, co jest niepotrzebne

Przejrzyj nagromadzoną korespondencję, wszelkie gazetki, czasopisma, zeszyty, teczki, notatki i wszystkie inne papiery, które od dłuższego czasu zalegają w Twoim domu czy miejscu pracy. Wyrzuć wszystko to, co już przestało być Ci potrzebne. Zastanawiając się czy dany papier wyrzucić do śmieci czy może jeszcze zostawić bo kiedyś się przyda odpowiedz sobie na dwa pytania: „od jak dawna tu leży?” i „czy jeśli go wyrzucisz będziesz mógł w inny sposób uzyskać to, co na nim było?”. Wyrzuć wszelkie gazety i czasopisma, które trzymasz od pół roku – jeśli przez ten czas nie znalazłeś chwili, by się z nimi zapoznać to już raczej tego nie zrobisz. Możesz ewentualnie przejrzeć szybko ich zawartość, przeczytać spis treści i jeśli natrafisz na coś godnego uwagi wyrwij te strony a resztę wyrzuć. Większość tych informacji jeśli będą Ci kiedyś potrzebne i tak będziesz mógł uzyskać w inny sposób np. udając się do biblioteki czy szukając w Internecie. Przejrzyj stare paragony, notatki, gwarancje – byś może część z nich nigdy już Ci się nie przyda i tylko niepotrzebnie zabiera miejsce. Wyrób w sobie też nawyk natychmiastowego segregowania papierów. Gdy tylko jakiś się pojawi zastanów się co z nim zrobić. Nie kładź gdzie popadnie. Załóż odpowiednie teczki czy segregator, w których będziesz mógł trzymać opisane oraz potrzebne dokumenty. A wszystko to, co jest niegodne Twojej większej uwagi (jakieś katalogi, reklamy) - od razu wyrzucaj.

  1. Uporządkuj swoje biurko

Po każdym dniu pracy zadbaj o to, by zostawić porządek na swoim biurku. Wyrzuć to, co już nie będzie Ci potrzebne, schowaj na swoje miejsce to, co się przyda. Dzięki temu Twoja praca stanie się bardziej efektywna, nie będziesz marnował czasu na ponowne przeglądanie rzeczy, którymi już się zająłeś albo którymi zamierzasz się zająć za jakiś czas. Zaczniesz terminowo kończyć zadania i skupiać się na tym, co w danej chwili jest dla Ciebie najważniejsze a nie na tym, co akurat masz pod ręką. Miej przed sobą tylko to, co jest związane z Twoją obecną pracą do wykonania. Gdy skończysz zabierz się za kolejne zadanie pamiętając, że na biurko ma zostać tylko to, co się z nim wiąże.

5 kroków by uporządkować swoją przestrzeń i zwiększyć produktywność

  1. Zapisuj wszystko to, co zaprząta Twoje myśli

Od dzisiaj noś przy sobie zawsze mały notes oraz długopis bądź ołówek i zapisuj wszelkie swoje pomysły, a także zadania do wykonania w przyszłości. Jeśli wiesz, że masz wizytę u dentysty za dwa tygodnie to zamiast codziennie zastanawiać się czy to już ten dzień – zapisz sobie w kalendarzu czy notesie tę datę a następnie wyrzuć ją ze swojej pamięci. Przeglądając codziennie wieczorem swoje notatki i ustalając harmonogram kolejnego dnia z pewnością nie zapomnisz o swojej wizycie. Zapisanie ważnych spraw do załatwienia pozwoli Ci skupić się na tym, co obecnie robisz zamiast rozmyślać o wszystkim tym, co jest jeszcze do wykonania. Stosuj myślenie na papierze, dzięki czemu będziesz bardziej skoncentrowany i wydajny a wszystko, co istotne nigdzie Ci nie umknie.

A Ty w jaki sposób dbasz o swoją przestrzeń?


Odbierz prezent bezpłatny e-book

"Z czego warto zrezygnować, by sobie życia
nie zmarnować?


I dokonaj zmian, dzięki którym nareszcie zaczniesz, czerpać radość, realizować swój potencjał i żyć w zgodzie z sobą!


A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak wzmocnić swoją pewność siebie i budować wartościowe relacje dołącz do grupy na Facebooku: www.facebook.com

0 komentarze: