ODBIERZ PREZENT

Dla wielu osób noc wciąż trwa zdecydowanie za krótko. Ledwie zdążą się położyć, a już dźwięk budzika przypomina im, że trzeba wstawać. Nast...

5 kroków, by wczesne wstawanie przestało być udręką

Dodane przez | 10:40 2017/04/08
Dla wielu osób noc wciąż trwa zdecydowanie za krótko. Ledwie zdążą się położyć, a już dźwięk budzika przypomina im, że trzeba wstawać. Nastawiają jedną drzemkę za drugą, aż w końcu pora jest na tyle późna, że jedyne co można zrobić to łapać wszystko w pośpiechu, nie jeść śniadania i wybiec czym prędzej z domu przeklinając pod nosem tych, którzy wymyślili wczesne godziny pracy.

Są też takie osoby, które nie mają szefa nad głową i same muszą zmobilizować się do tego, by nie przespać połowy dnia.

W dzisiejszym artykule poznasz 5 kroków, które w bardzo szybki sposób przybliżą Cię nie tylko do wczesnego wstawania, ale też do realizowania większości swoich celów.

Zacznij wstawać godzinę wcześniej niż zazwyczaj, a zobaczysz jak bardzo zmienią się Twoje dni.
Co zatem zrobić, by wstawać wcześnie i w dobrym humorze?

5 kroków, by wczesne wstawanie przestało być udręką
fot. Toa Heftiba, unsplash.com

1.       Zaplanuj wieczorem jak będzie wyglądał Twój dzień
Jeśli nie zaplanujesz swojego następnego dnia, nie będziesz wiedział jak wiele zadań masz do wykonania, nie wyznaczysz czasu na swoje przyjemności to z pewnością obudzisz się rano rozmemłany i będziesz się zastanawiał co masz ze sobą zrobić.

Cały Twój dzień będzie przypadkowym zlepieniem różnych aktywności, a Ty na wpół przytomny od jednej kawy do drugiej będziesz się zastanawiał jak to możliwe, że wciąż tak niewiele od Ciebie zależy. Jeśli chcesz wieść życie bardziej efektywne i stać się panem swojego czasu to niestety, ale musisz zacząć planować.

Czasami ilość zadań do wykonania sprawia, że doskonale zaczynamy zdawać sobie sprawę, że jeśli nie wstaniemy wcześnie to połowy z nich nie zrobimy. Jeśli dodatkowo chcesz się budzić z uśmiechem na ustach to planuj też takie aktywności w ciągu dnia, które będą sprawiały Ci ogromną satysfakcję. Dbaj o atrakcyjność swoich dni, a dużo chętniej będziesz wstawał.

Za każdym razem, gdy wiedziałam, że następny dzień będzie dla mnie trudnym wyzwaniem wieczorem robiłam coś, co dawało mi przyjemność. Czasami było to obejrzenie jakiegoś filmu, innym razem spotkanie ze znajomymi, ale dzięki temu, że wiedziałam, że wieczór wynagrodzi mi trud dnia dużo łatwiej było mi sprostać wszelkim zadaniom.

2.       Wstawaj o stałej porze i kładź się spać odpowiednio wcześnie
Bardzo wiele osób pomimo, że wie iż musi wstać o godzinie 6 czy nawet 5, to kładzie się spać o północy lub nawet później. Jeśli zdarza Ci to raz na długi czas to nie ma z tym większego problemu. Jednak, gdy ten stan trwa długo możesz zacząć odczuwać zmęczenie i przeciążenie. Dlatego jeśli chcesz nauczyć się wcześnie wstawać każdego dnia o stałej porze, to w pierwszej kolejności ustal godzinę, która jest dla Ciebie odpowiednia. 

Na początku możesz zdecydować, że będziesz wstawał 30 minut wcześniej niż zazwyczaj, a potem wprowadzić kolejne zmiany, aż ostatecznie przyspieszysz swoje wstawanie o godzinę czy nawet 1,5. Kładź się spać wówczas, gdy czujesz zmęczenie, jednak pamiętaj o tym, że organizm (w zależności od różnych czynników) potrzebuje około 7-7,5 godzin snu.

Często też po godzinie 20 Twoja efektywność i tak jest niewielka, więc siedzenie po nocach i wmawianie sobie, że przecież jesteś sową i Ty tak lubisz, nie ma większego sensu. Spróbuj przestawić się na tryb 22(23) wieczorem i 6 rano przez najbliższe 30 dni i sprawdź jakie zmiany zajdą w Twoim życiu. Pamiętaj też o tym, by już w okolicy godziny 21 zacząć szykować się do snu. nie scrolluj już telefonu, nie oglądaj niczego w telewizji.
Zacznij się wyciszać, a dzięki temu dużo szybciej zaśniesz.

3.       Umieść budzik daleko od łóżka
Wiem jak bardzo zachęcające jest włączenie drzemki zaraz po tym jak dzwoniący budzik oznajmia Ci, że pora byś wstał. Stwierdzasz, że jeszcze 5 minut, jeszcze tylko chwila i będziesz mógł zwlec się z łóżka, w myślach już tworzysz scenariusz z czego dzisiejszego ranka zrezygnujesz, bo doskonale wiesz, że te 10 minut drzemki sprawi, że na wszystkie czynności czasu Ci nie wystarczy. 

Jednak chyba nigdy po tych 5 czy 10 minutach nie czułeś się nagle rześki i wypoczęty.

Kolejny dźwięk budzika znów był koszmarem, ale zdawałeś sobie sprawę, że jeśli teraz nie wstaniesz to już na pewno się spóźnisz, bo przecież są takie czynności, które wykonać trzeba.

Jeśli chcesz rozwiązać swój problem z włączaniem porannej drzemki to ustaw budzik w takiej odległości od swojego łóżka byś musiał po niego wstać (ja ustawiam swój budzik w łazience, dzięki czemu od razu mogę przemyć twarz zimną wodą). 

Gdy już wstaniesz i go wyłączysz nie wracaj do łóżka. Nawet jeśli perspektywa ciepłej pościeli będzie bardzo kusząca postanów z pełnym przekonaniem, że jej nie ulegniesz. Pamiętaj, Ty tu rządzisz.

5 kroków, by wczesne wstawanie przestało być udręką
fot. Morre Christophe, unsplash.com

4.       Przewietrz pomieszczenie, wypij wodę i wykonaj 5-10 minutowe ćwiczenia
Jeśli chcesz szybko się pobudzić do działania i już od samego rana mieć dużo energii, to zaraz po tym jak wstaniesz przewietrz swoje mieszkanie czy pokój. Otwórz szeroko okno, niech rześkie powietrze zacznie wypełniać Twoją przestrzeń. Dodatkowo wypij szklankę wody.

Po nocy Twój organizm jest odwodniony, dlatego dobrze zaczynać dzień od szklanki wody. Nie kawy, herbaty, soku, ale najpierw od wody.

Gdy już ją wypijesz rozpocznij 5 minutowe ćwiczenia. Jeśli chcesz mogą trwać dłużej, ale już 5 minut sprawi, że będziesz miał więcej chęci do działania niż większość społeczeństwa. Dlatego jeśli chcesz dobrze zacząć dzień to znajdź chwilę na aktywność fizyczną.

Możesz pobiegać wokół bloku albo włączyć jakieś nagranie na YouTube, czy też samodzielnie wykonać kilka podstawowych ćwiczeń, które sprawią, że obudzisz swój organizm.

5.       Przez 30 - 45 minut rób to, co sprawia Ci przyjemność lub to, co dla Ciebie ważne
Jak wiele znasz osób, które stale mówią, ze coś by chciały, ale nie mają na to czasu? Jeśli jest coś na czym Ci zależy np. chcesz poszerzyć swoje kompetencje, zdobyć dodatkową wiedzę w jakimś kierunku, chcesz podszkolić jakiś język obcy albo po prostu poczytać swoje ulubione książki, które od miesięcy leżą na półce to rób to rano.

Często jest tak, że w natłoku codziennych zadań i obowiązków niewiele czasu zostaje nam na własne przyjemności. jeśli zatem wiesz, że ciężko Ci znaleźć czas dla siebie wieczorem, bo masz rodzinę, jesteś zmęczony po całym dniu to przeznacz 30 - 45 minut z każdego ranka tylko dla siebie (możesz rozpocząć od 30 minut, a gdy już zaczniesz dostrzegać olbrzymie korzyści stopniowo wydłuż ten czas do 45 minut).

Rób wtedy wszystko to, co dla Ciebie ważne, a na co od dawna nie znajdujesz czasu. Dzięki temu nadrobisz zaległości, pozytywnie rozpoczniesz dzień, będziesz bardziej skupiony na swoich zadaniach, naładowany pozytywną energią, jak również będziesz miał naprawdę motywujący powód, by wstać zaraz po tym jak usłyszysz dźwięk budzika.

Mówi się, że jaki poranek, taki cały dzień. 

Jeśli zatem zależy Ci na tym, by wieść bardziej efektywne życie, realizować swoje cele, mieć czas na to, co dla Ciebie ważne to zrób wszystko żeby wczesne wstawanie stało się Twoim stylem życia, a nie przykrą koniecznością.

Napisz w komentarzu jakie są Twoje sposoby na wczesne wstawanie?





dzięki któremu będziesz mógł/a jeszcze efektywniej realizować swoje cele :) oraz


"Z czego warto zrezygnować, by sobie życia nie zmarnować?" 



A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak wzmocnić swoją pewność siebie i budować wartościowe relacje dołącz do grupy na Facebooku: www.facebook.com

0 komentarze: